Közösségi média TOP 5
Kik a legtöbbet követett magyar sportolók és csapatok?
Az elmúlt években egyre fontosabb eszközzé vált a közösségi médiahasználat a sportolók és klubok számára egyaránt, többek között márkaépítés, illetve márkaérték szempontjából. A különböző platformok lehetőséget nyújtanak például a szurkolókkal való kapcsolattartásban, valamint a szponzori kapcsolatok kihasználásában.
A tavalyi év óta azonban kulcsfontosságú szerepet kapott ezen oldalak használata, hiszen a Covid-19 világjárvány okozta korlátozásoknak és szigorításoknak köszönhetően a közösségi médiafelületeken kívül minimális, vagy semmilyen lehetőség nem kínálkozott a kommunikációra. Ezért eheti cikkünkben listáztuk a közösségi médiában legtöbbet követett magyar sportolókat és csapatokat, íme a toplisták:
Sportolók:
Sportolók tekintetében sokszínű a körkép, 9 sportoló (5 sportág) szerepel a vizsgált 10 hely valamelyikén. Érdekesség, hogy mindkét platform toplistájába egyedül Hosszú Katinka került be. Ezen kívül megállapítható, hogy az úszás (Hosszú Katinka, Jakabos Zsuzsanna) és a labdarúgás (Dzsudzsák Balázs, Szoboszlai Dominik, Szalai Ádám) volt az a két sportág, amely képviselői mind Facebook-on, mind Instagram-on a lista élén szerepelnek. Emellett Facebook-on a motorsport (Keszthelyi Vivien, Michelisz Norbert), míg Instagram-on a BMX (Kempf Zoltán) és a tenisz (Babos Tímea) képviselői szerepelnek a legjobb 5 között.

Facebook:
1. Hosszú Katinka: 472 492 követő
2. Keszthelyi Vivien: 312 521 követő
3. Szalai Ádám: 201 951 követő
4. Michelisz Norbert: 142 114 követő
5. Jakabos Zsuzsanna: 126 887 követő
Instagram:
1. Dzsudzsák Balázs: 989 384 követő
2. Hosszú Katinka: 399 118 követő
3. Kempf Zoltán: 354 637 követő
4. Szoboszlai Dominik: 243 295 követő
5. Babos Tímea: 170 874 követő

Csapatok:
Csapatok tekintetében nem olyan változatos a kép, mint a sportolóknál: a 10 helyet mindössze 6 klub alkotja. Mindkét platformon ugyanaz az első 4 helyezett, ugyanazon sorrendben szerepelnek. Érdekesség, hogy ugyan a lista első helyét mindkét esetben a Ferencváros szerezte meg, létszámot tekintve a kézilabda sportág dominál, hiszen mindkét vizsgált közösségi médiafelületen nagy népszerűségnek örvendenek a férfi és női Bajnokok Ligájában rendszeresen és évről-évre sikeresen szereplő nagy magyar csapatok. Míg a Telekom Veszprém, Győri Audi ETO KC és a MOL-Pick Szeged mind Facebook-on, mind Instagram-on befért a toplista első 5 helyezettje közé, addig az FTC-Rail Cargo Hungária csak Instagramon, hiszen Facebook-on az 5., egyben utolsó helyet a labdarúgás képviselői, a MOL Fehérvár csapata foglalja el.

Facebook:
1. Ferencvárosi Torna Club: 263 902 követő
2. Telekom Veszprém: 189 433
3. Győri Audi ETO KC: 114 901 követő
4. MOL-Pick Szeged: 86 019 követő
5. MOL Fehérvár: 72 976 követő
Instagram:
1. Ferencvárosi Torna Club: 100 652 követő
2. Telekom Veszprém: 65 820 követő
3. Győri Audi ETO KC: 47 829 követő
4. MOL-Pick Szeged: 27 189 követő
5. FTC-Rail Cargo Hungária: 24 068 követő

A cikkben szereplő adatok a 2021. 04. 01-i állapotban kerültek rögzítésre.

Zsófi